Anasayfa
Site Haritası
Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü
ADIYAMAN AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ
select
Anasayfa
Kurumsal
Misyonumuz & Vizyonumuz
Kalite Politikamız
Değerlerimiz
Amaçlarımız
Hedeflerimiz
Kurumsal Eylem Planı
Organizasyon Şeması
Foto Galeri
Yönetim
Başhekim
Başhekim Özgeçmiş
İdari ve Mali İşler Müdürlüğü
İdari ve Mali İşler Müdürü Özgeçmiş
Başhekim Yardımcımız /Müdür Yardımcımız
Başhekim Yardımcısı Özgeçmiş
İdari ve Mali İşler Müdür Yardımcısı Özgeçmiş
Personel
Hekimlerimiz
ABDULLAH KARAKUŞ
ABDURRAHMAN TAŞKIRAN
AHU SELÇUK
ALİ KARAKURT
AYNUR ELMACI
AYŞE ÇİÇEK
BARAN KARDEŞ
BATUHAN ÖLMEZ
BEKİR SADIK DERTLİ
BERAT ÇETİN
BUŞRA BEZAR GÜLENAY
CANER ÖZSOY
DİLAY CENGİZ GÖKTÜRK
EBRU ÖK ER
ELİF BÜŞRA ŞERAMET
ELİF DEMİRCİ
EMRAH BULUT
ESİN EĞİLMEZ
ESRA YANIK
FERİDE BOZAN
FERİDE ŞEYHANLI
FEYYAZ YORULMAZ
GÖKÇEN KODAL
GÖKHAN SEL
HASRET TANRIVERDİ
HATİCE ZAHİDE BİLGİÇ
HİLAL ÇELLİK
HÜLYA BOZDOĞAN
HÜLYA TOPRAK
HÜSEYİN GÖVEN
HÜSEYİN KARADAĞ
İSMAİL TEKBAŞ
KAAN KILINÇ
KAMİLE NUR TOZAR
MAHİR TAŞTAN
MAHMUT YAPICI
MEHMET ALİ KAÇMAZ
MEHMET BARIŞ ÇAKILKAYA
MEHMET ÇELİK
MUHAMMED BOZDOĞAN
MUHAMMED FURKAN KORKMAZ
MUSTAFA KIRMIZI
MUSTAFA NAFİZ ÜNSAL
NURGÜL ÇAVUŞ
ORÇUN ÇAVUŞ
ÖMER TEPE
ÖZLEM KAŞKA YEŞİLDAĞ
RÜMEYSA GÜL ÇETİN
SAHRA BAKIROĞLUGİL
SEÇİL KARABATAK
SELDA GÖKSU
SELİM YOLDAŞ
SEMA MANAFLI
SERHAT YÜKSEKKAYA
SİBEL KARABATAK
SONGÜL DURMUŞ
SULTAN ASLAN
TAHİR KARADENİZ
TARIK KILINÇ
YASİR YAYLACI
YUNUS EHİ
YUSUF ZEYTİN
Hizmetler
Acil Poliklinik Hizmetlerimiz
Protez Hizmetlerimiz
Endodonti Hizmetlerimiz
Tedavi Hİzmetlerimiz
Periodontoloji Hizmetlerimiz
Pedodonti Hizmetlerimiz
Engelli Polikliniği Hizmetlerimiz
Evde Bakım Hizmetlerimiz
Kalite Yönetimi
Kalite Sorumlu Başhekim Yardımcısı
Kalite Yönetim Birim Çalışanları
Komiteler
Ekipler
Öz Değerlendirme
SKS Eğitim Planı
Eğitimler
Dış Kaynaklı Dökümanlar
Sosyal Sorumluluk
Engelli bireylere elektrikli diş fırçası dağıtımı faaliyeti;
4–6 yaş grubunun diş tedavilerine uyumunun sağlanması faaliyeti
Diş hekimliği meslek tanıtım faaliyetleri;
Olay Bİldir
İstenmeyen Olay
İstek ve Öneriler
BG İhlal Bildirimi
İletişim
TGAP
TGAP OFİSİ
TGAP Çalışmaları
T.C. Sağlık Bakanlığı
Adıyaman İl Sağlık Müdürlüğü
ADIYAMAN AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ
select
Anasayfa
Hasta Hakları Birimi
A-
A+
Hasta Hakları Birimi
Güncelleme Tarihi: 14/07/2017
Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için yerel düzeyde çalışmak.
Birimlere ulaşan şikâyetleri belirtilen süre içerisinde incelemek ve buna dayanarak şikâyet bildirim formunu doldurmak.
Hasta hakları merkez biriminin hazırlamış olduğu hizmet içi ve halkın sağlık eğitimi çalışmalarına yardım etmek.
HAKLARINIZ
1. Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2. Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır. Hastalarımız kendilerine yapılan tedavi bilgilerini web sayfamızda yer alan HASTA İŞLEMLERİ modülünden öğrenebilirler.
3. Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4. Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5. Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6. Güvenlik:
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
7. Dini vecibeleri yerine getirebilme:
Sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8. İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9. Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
10. Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
HASTANIN SORUMLULUKLARI
Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
1. Genel Sorumluluklar
Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
Hastanın; tedavi, bakım ve iyileştirme sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur
Hasta İletişim Birimi
Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için yerel düzeyde çalışmak.
Birimlere ulaşan şikâyetleri belirtilen süre içerisinde incelemek ve buna dayanarak şikâyet bildirim formunu doldurmak. Hasta hakları merkez biriminin hazırlamış olduğu hizmet içi ve halkın sağlık eğitimi çalışmalarına yardım etmek.